Avokadomacka, plocktallrik och pigg och glad!

Sitter i soffan, hade goda vänner på middag igår och nu ligger Noel och David upp is ängen och kollar på Daniel Tiger. jag sitter i soffan i vardagsrummet och bloggar och fixar och har på OS på TVn. En underbar söndagsmorgon med andra ord! Snart brunch med svärfamiljen <3

Veckans mage: Inga spännande nyheter. Den växer och frodas och jag känner knoddis alltmer. Framför allt på kvällarna, sååå mysigt att känns hur hon rör sig därinne! Det blir mer och mer verkligt för varje vecka. I juni blir vi 4 <3

Veckans mående: Jag känner mig pigg och mår bra nu. Inte varit lika hormonig den här veckan utan känt mig mest glad och börjar hitta mina nya rutiner som föräldraledig. Känner mig inte så klumpig och kroppen vill och orkar träna. Heja kroppen!

Veckans frukost: Den här veckan har det blivit ett gäng äggmackor och avokadomackor. Muuuums!

Vad har varit bäst i veckan: I tisdags var vi på Thomas Järvhedens provföreställning “Bra mkt sämre!”. Det är lite roligt med provföreställnigar då allt inte är lika inövat, manuset lite mer fritt och det känns naturligt och lite mer spontant. Showen bjöd på mycket skratt och en hel del sång. För dig som gillar hans musik kan jag rekommendera den i vår! Dessutom var vi på öppnis igen, som jag och Noel hade längtat både två. Onsdagstraditionen är nu igen öppnis och sopplunch. Mysigt!

 

Veckans tips: Nu när jag är gravid så kan jag vara väldigt sugen eller osugen på vissa maträtter. Ibland kan jag ha planerat en middag och tinat protein och allt och sen är jag inte alls sugen när middagstiden kommer. Då brukar jag kolla i kylen och se vad jag kan vara sugen på och så gör jag en plocktallrik av det. Ofta liknar det en sån tallrik som när man är på ett café där man får “välj 5 ingredienser och gör din egen sallad”. Här är en tallrik där jag hittade sallad, svarta oliver, pärlcouscous, fetaost, bönor, tomat och stekta champinjoner. Toppa med lite dressing och ät direkt!

Veckans podd: Nu har jag lyssnat på ett par avsnitt av Woman Up som jag tipsade om förra veckan och jag gillar den! Härliga intervjuer med coola kvinnor!

Vad ser du fram emot nästa vecka: Romme! Ska åka iväg med syrran och familj och mysa och åka skidor. Torsdag till söndag blir vi borta och det kommer bli grymt!

Veckans träning: Dagliga promenader (gärna i solen) är grymt! Dessutom ett spinning pass med syrran och hemmaträning (7 minutes workout) och gravidövningar. Men jag skulle vilja få in lite mer styrketräning i veckorna. Jag vet ju hur bra jag mådde av det förra graviditeten, hur stark jag kände mig under förlossningen och hur kroppen återhämtade sig snabbt efter förlossningen. Jag tror träningen spelade roll för mig och nu vill jag fortsätta känna mig stark.

På tal om förlossning, skulle ni gilla att läsa min förra förlossningsberättelse? Jag har ju den nerskriven men aldrig publicerat den eftersom jag trots allt har en matblogg men nu verkar ni ju gilla lite mer personliga inlägg.. Eller?