fbpx
Och så var det dags för ännu ett frukostrecept som även fungerar som mellanmål. Jag äter alltmer kvarg eftersom det är gott, nyttigt och man håller sig mätt. Men det kan bli lite tjockt och strävt ibland och då är det perfekt att blanda ut det med yoghurt. Här toppade jag det hela med tärnat äpple, bär och chiafrön. Nomnom!


Äppelyoghurt med bär och chiafrön (1 port)

Ingredienser
1 dl kvarg
2 dl lättyoghurt
0,5 äpple
Några hallon
Några blåbär
1 msk chiafrön
Gör såhär
Blanda kvarg och yoghurt slätt och toppa med tärnat äpple, hallon, blåbär och chiafrön.

0

Inga svar än

  1. Kinna Jonsson

    Kvarg är en av mina stora favoriter. Ett frukosttips till dig är att lägga kvargen på en riktigt grov rågmacka typ Fazers goda skosulor och täcka med skivad avocado. (såg att du hade ett inlägg om avocado också). Lite salt och peppar på det. Du kommer att vara mätt länge. =)

    Svara

Lämna ett svar

Din e-post kommer inte att synas

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.