Jag ser inte på mig själv som en tränande person som ung. Jag har väl egentligen alltid gått på någon aktivitet och det har varierat från olika typer av dans, aerobics och volleyball. Jag har alltid haft mycket energi och rörelse har nog alltid funnits där. Men jag var aldrig tjejen som hittade min sport och ägnade hela min uppväxt till att bli bra på t ex fotboll. Nej, jag hade aldrig en sån passion utan jag testade lite vad som föll mig in och vad kompisarna ville.

Tränande vuxen

Sedan jag blev vuxen (eller vad man nu ska säga) har jag ändå tränat en del på gym, testat olika pass och även gett löpning en chans. Och jag gillar det! Jag älskar att känna att kroppen jobbar, att jag är stark och vilken härlig energikick jag får efter träningspasset. Jag ser även på träning som något som måste finnas med i vardagen, för ett långsiktigt välmående. Jag vill att mina barn ska känna att träning och rörelse är en naturlig del i vardagen. Man borstar tänderna varje dag och man rör på sig varje dag. Det ska vara självklart!

För att ge er lite mer info om hur jag ser på träning tänkte jag dela med mig av en lista. Jag utgick från den här men har ändrat den lite. Varsågoda!

Vad har jag i öronen när jag tränar?
Jag har en spellista med träningslåtar (eftersom jag annars har rätt mycket lugna låtar på mina spellistor) men det blir sällan att jag har lurarna på mig eftersom jag tränar med sällskap. Men gärna upptempo-musik, mycket 90- och 00-tal, när jag tränar hemma eller är ute och springer!

I min träningsväska?
Förutom kläder och skor finns det träningskort, hårsnoddar, mobilfodral att ha på armen, gymhandskar, vattenflaska, läkerol (gott efteråt!) och mitt chip (till Curves).

Favoritmuskel?
Hmm.. Jag får nog säga rygg och axlar för att det är det jag vill fokusera på nu och bli stark. Det krävs med två små barn och mycket amning..

Mål med min träning? 
Jag vill känna mig stark, pigg och glad. Blir glad när jag blir snabbare på att springa 5 km men det h ar jag inte tränat nu efter graviditeten.

Favoritövning?
Jag gillar magövningar. Fråga mig inte varför..

Mina inspirationskällor?
Det kan skifta lite. Men nu har det länge varit Lofsan och Jessica Almenäs som har Träningspodden (tips tips!). Jag gillar hur de tränar på olika sätt, gör träning lättillgängligt och enkelt. Tack för pepp!

Då mår jag som bäst?
När jag både fått till en långpromenad i solen på dagen och sen ett träningspass spå kvällen. Då känner jag mig duktig, glad och full av energi. Härlig känsla!

Favoritkonditionsträning?
Spinning och löpning

Favoritidrott?
Jag har ju spelat lite volleyboll när jag var yngre. En väldigt kort karriär på ett par år men oj va kul det är!

Favoritmellis?
Jag brukar variera mellan ägg, kvarg, frukt, nötter och så smoothie förstås.

När tränar jag allra helst?
Egentligen helst på morgonen men det är svårt att få till i livet just nu så det får bli på dagtid när Mila sover och Noel är på förskolan. Så slipper jag ta av familjetiden på kvällen när David kommit hem.

Favoritlivsmedel?
Just nu är det nog ägg. Är inne i en ägg-period 😛

Detta tränar jag allra helst i?
Tights med hög midja, sköna skor med skoinlägg, en bra tränings-BH, ett linne och sen en långärmad träningströja över (gärna med fickor). Jag kör på svarta byxor och sen färgglada skor och linne/tröja.

Hur ser en perfekt träningsvecka ut?
Perfekt är ju svårt att säga. Men en bra träningsvecka just nu som är realistisk är en promenad varje dag på 30-60 minuter. Sedan 3 träningspass i veckan där minst ett är cirkelträning på Curves och ett är ett utmanande Friskis-pass.

Lämna ett svar

Din e-post kommer inte att synas

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.