Godmorgon allihopa!
 
Idag vaknade jag på ett finfint humör. Det är nu klart att jag börjar jobba heltid på Handelsbanken den 1 december då jag ska gå på ett vikariat till 1 maj. Det känns väldigt roligt och spännande! Så nu gäller det bara att plugga undan distanskursen som egentligen är slut i januari så jag slipper sitta med den på kvällstid när jag jobbar.
 
Idag är min vän Lotta här och vi ska städa, rensa och organisera vårt förråd. Vi gillar båda ordning och reda och vi brukar därför göra detta en gång per år och det är ju så mycket roligare när man är två. Så snart blir det frukost och sen drar vi igång 🙂
 
Så vad passar då bättre än ett smarrigt frukostrecept som dessutom funkar en 5:2-dag. Chiapudding är en kul variation på frukost och är bekvämt eftersom man kan förbereda det kvällen innan. Denna gång smaksatte jag med kokos och hallon, nästa gång är jag sugen på lakrits och citron.

 

Kokoschiapudding med hallon (1 port)

Ingredienser
1 dl valfri mjölk
1,5 dl hallon
1 msk chiafrön
1 tsk kokos
Gör såhär
Blanda mjölk, hälften av hallonen, chiafrön och kokos i ett stort glas. Låt stå i kylen över natten. Servera på morgonen med resten av hallonen. 
131 kalorier (om du gör den med lättmjölk).
 
0

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.