Jag köper hem päron lite då och då för jag tänker att jag ska variera mig lite och det ser gott ut där på affären. Sen ligger päronen där och jag väljer banan och äpplen och tills lut är päronen för mjuka och tråkiga så då vill jag verkligen inte äta de. Jag vet inte varför jag hela tiden gör såhär för päron är ju gott men är liksom inte sugen på det lika ofta.

Så när päronen har blivit för mjuka och det rinner om de om man tar en tugga, då brukar jag köra mer de i en smoothie. Det är ett generellt tips, frukt som börjar bli trist, kör ner i en blender och gör smoothie så ni slipper slänga den. Tillsammans med bär från frysen blir det alltid gott och perfekt mellanmål på språng. Så här har ni ett recept på en smarrig frukost eller mellanmål som går snabbt att göra. Med syrliga havtorn och kryddig kardemumma. Slurp!

Päronsmoothie med havtorn och kardemumma Päronsmoothie med havtorn och kardemumma

Päronsmoothie med havtorn och kardemumma (1-2 glas)

Ingredienser
2-3 päron
1 stor banan
1 dl frysta havtorn
1 dl lättfil
1 tsk malen kardemumma

Pumpafrön, kokos eller annat

Gör såhär
Ta bort stjälk och eventuellt kärnhus från päronen och lägg sedan i blendern tillsammans med en banan, havtorn, lättfil och kardemumma och mixa slätt. Späd eventuellt med vatten.

Päronsmoothie med havtorn och kardemumma

Ett svar

Lämna ett svar

Din e-post kommer inte att synas

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.