fbpx

Igår var det partaj och idag är det överraskning. Snart ska vi iväg till Uppsala för att ha en överraskningsdag med Davids familj. Det är hans syster och svåger som har planerat och det ska bli spännande att se vad det blir för kul! Men innan dess: söndagslistan!

Veckan som gått: Full rulle som vanligt! Öppna förskolan, långa promenader, mycket matlagning (inklusive barnmat), middagar med vänner, träning osv. Har även hunnit med läkarbesök med Noel samt lite samarbetsmöten osv. Igår var det även 30-årsfest med maskerad på temat film. Roligt roligt!

Familjen Flinta på 30-årsfest!

Middag hos min vän Kerstin i måndags: Kycklinggryta med zucchini och fänkål. Mums!

Veckans bästa: Middagens om jag lagade i fredags när vi hade gäster blev jag väldigt nöjd med. Gjorde en långkokt chiligryta och serverade med bönsalsa med mango, nachos och guacamole. Hade även gjort picklad rödlök men denna glömde jag på nå vis i kylen så den hittade jag igår så nu har vi mycket lök att äta upp. Även utan rödlöken så var det en grymt god middag som ni kommer få recept på snart.

Veckans träning: Har den här veckan köpt träningskort på Friskis & Svettis. Fick även med mig syrran så nu är målet att träna tillsammans en gång i veckan. Peppigt!

Veckans bästa frukost: Den här veckan vill jag lyfta min nuvarande favoritfrukost som är 2 kokta ägg på finncrisp med kaviar, lite örtsalt och vattenkrasse. Serveras gärna med en smoothie på banan, frysta bär och lite mjölk. Den här gången piffade jag till smoothien med jordnötssmör, mums!

Veckans inspiration: Jag är nu väldigt inne på barnmat och vad jag ska hitta på för spännande saker att laga till Noel. Det är roligt och jag känner att det är skönt att läsa på lite och få inspiration så man har koll på vad man ska och inte ska använda osv. Så hittade jag kategorin bebismat hos lilla matderiven och vilken guldgruva. Massor av recept på vettig bebismat som är lite annorlunda. Kul med inspiration!

Veckans utmaning: Förutom de långa promenaderna och friskispasset så har jag även denna vecka kört igång med 15 med Paolo. Det är ett träningskoncept där man kan anmäla sig som ett lag och så ska man träna 15 minuter varje dag, men får ett cirkelträningprogram och så kommer det lite extra veckoutmaningar och så. Gör detta med två vänner och mamma så nu ska vi peppa varandra och jag får till att träna ännu mer. Utmanande och härligt!

0

Lämna ett svar

Din e-post kommer inte att synas

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.